2020 Yılı Kalite Öz Değerlendirme Raporu

İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI

1. BİRİM HAKKINDA BİLGİLER

1) Genel Bilgiler
1.1-İletişim Bilgileri

Başkanlığımız Kurumsal İletişim Bilgileri;

Giresun Üniversitesi Rektörlüğü İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Gaziler Mah. Prof.Dr. Ahmet Taner Kışlalı Cad. Gür Yerleşkesi Rektörlük Hizmet Binası 28200 Merkez/ GİRESUN 

Telefon       : 0454 310 10 00

Fax             : 0454 310 11 55

e-mail          : imidb@giresun.edu.tr

 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/iletisim/2564

1.2-Tarihsel Gelişimi

       Başkanlığımız, 17 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı Kanun ile  Giresun Üniversitesi'nin kurulmasıyla  birlikte çalışmalarına başlamış olup, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51. maddesi, 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu Ek Madde:65 ve 190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kararname hükümlerine göre kurulmuş ve teşkilatlanmıştır. 

       Son bir yıl içerisinde Başkanlığımız teşkilatlanmasında herhangi bir köklü değişiklik olmasa da uhdesinde yürütülen iş ve işlemlerde önemli artış ve değişiklikler ortaya çıkmıştır. 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile taşeron personelin kadroya geçiş işlemlerinin yapılması ve bu iş ve işlemlerin yürütülmesi için Dairemiz uhdesinde Sürekli İşçi Şube Müdürlüğü kurulmuştur.

       Ayrıca Başkanlığımız uhdesinde görev yapan son 5 yılın idari personel sayısı ifade edilecek olursa; 2016 yılında 29, 2017 yılında 26, 2018 yılında 27, 2019 yılında 26 ve 2020 yılında 27 personel ile kamu hizmeti yürütülmektedir. 

Personel Bilgileri Tablosu:

 

Kadrolu Personel

4-d Sürekli İşçiler*

 

Akademik Personel

 

İdari Personel

 

Geçici İşçi

Sözleşmeli Personel

Güvenlik Hizmetleri

Temizlik Hizmetleri

Diğer Hizmetler

Genel Toplam

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Sayı

Dağılım

%

Personel Sayısı

 

 

Kadın

2018

 

 

2

7,14

 

 

 

 

2

7,40

2

14,28

 

 

6

8,69

2019

 

 

2

7,69

 

 

 

 

2

7,69

2

16,66

 

 

6

9,37

2020

 

 

3

11,11

 

 

 

 

12

17,64

3

14,28

 

 

18

23,68

 

 

Erkek

2018

 

 

26

92,86

 

 

 

 

25

92,59

12

85,71

 

 

63

91,30

2019

 

 

24

92,31

 

 

 

 

24

108,33

10

83,33

 

 

58

90,62

2020

 

 

24

88,88

 

 

 

 

56

121,42

18

85,71

 

 

98

128,94

 

 

Toplam

2018

 

 

28

 

 

 

 

 

27

 

14

 

 

 

69

 

2019

 

 

26

 

 

 

 

 

26

 

12

 

 

 

64

 

2020

 

 

27

 

 

 

 

 

68

 

21

 

 

 

76

 

 

Kanıtlar

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2809.pdf

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/03/20060317-1.htm

1.3-Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri

Misyonumuz

       Üniversitemiz tüm birimleri, (fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulları, enstitüler, uygulama - araştırma merkezlerinin; hizmetlerini en iyi şekilde yürütebilmeleri, akademisyen ve öğrencilerimizin araştırma, geliştirme ve diğer bilimsel çalışmalarında akademik ortamın sağlanması ve idari altyapının güçlendirilmesi amacı ile gerekli olan makine, teçhizat ile labaratuvar chazları, tıbbi cihazlar, tıbbi demirbaşlar ve ihtiyaç duyulan diğer mal/malzeme ve hizmetlerin yasalara uygun ve ödeneklerimiz dâhilinde, hızlı, kaliteli ve ekonomik olarak temin edilmesi, depolanması ve dağıtılmasını sağlamak ve tüm alanlarda hizmet kalitesini artırarak Üniversitemizi; milli, evrensel değerler ışığında ve stratejik hedefler doğrultusunda zamanın ve çevrenin değişen şartlarını yakalayarak bilimsel ve düşünsel perspektifte sunduğu eğitim ve öğretim olanaklarıyla Bölgemizde, Ülkemizde ve uluslararası arenada diğer üniversiteler ile yarışır hale getirmektir.

Vizyonumuz

       Çağdaş, gelişimci yapıya sahip, değişiklik ve yeniliklere açık, sorunlara hızlı, kaliteli ve etkili çözümler üreten teknolojik imkânlarla donatılmış, ve bilimsel gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi personeli ile kaynakları etkili ve verimli kullanan örnek bir başkanlık olmaktır. 

Başkanlığımızın değerleri;

  • Bilimsellik, Evrensellik
  • Paylaşımcılık - Çözüm odaklılık
  • Fırsat eşitliği - Liyakat - Hakkaniyet
  • Çevreye duyarlılık
  • Toplumsal yararlılık
  • Çağdaşlık
  • Yenilikçilik ve yaratıcılık
  • Katılımcılık
  • Hukuka ve etik değerlere bağlılık 
  • Güvenilirlilik
  • Hesap verebilirlik
  • Şeffaflık

hizmet ve kalite anlayışı çerçevesinde oluşturulmuştur.

Başkanlığımızın Hedefleri

       Üniversitemizin kalkınma plan ve programlarında yer alan politika ve hedefleri doğrultusunda, kamu kaynaklarının etkin, ekonomik, verimli ve şeffaf bir şekilde kullanılmasını sağlamak, hesap verilebilirliği ve mali saydamlığı gerçekleştirmek üzere mali yönetimimizin yapısını güçlendirmek, bütçe imkanları dâhilinde mal ve hizmetlerin mevzuata uygun olarak en kısa zamanda, kaliteli ve en elverişli fiyatlarla satın alınmasını sağlamak ve alınan mal ve hizmetlerin kullanıma sunulmasını temin etmek suretiyle Üniversitemizde her alanda hizmet kalitesinin artırılmasını ve Üniversitemizin akademik ve idari ve altyapısının güçlendirilmesini sağlamak öncelikli hedeflerimizdendir.

 

 

Kanıtlar

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/misyonumuz/2560

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/vizyonumuz/2561

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/degerlerimiz/3041

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/hedeflerimiz/3042

1.4- Eğitim ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri

* Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışma mevcut değildir.

 

1.5-Araştırma Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri

*Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışma mevcut değildir.

1.6-Birimin Organizasyon Yapısı

       Başkanlığımız 1 Daire Başkanı, İhale İşleri Şube Müdürlüğü, Bütçe, Tahakkuk ve Genel Hizmetler Şube Müdürlüğü, Ulaştırma Şube Müdürlüğü, Sürekli İşçi Şube Müdürlüğü ve alt birimleir ile Sivil Savunma Birimi'nden oluşmaktadır. 

       Ayrıca Başkanlığımızca  "Satın Alma, İnceleme, Belirleme ve Karar Komisyonu", "Taşınır Yılsonu Sayım İşlemleri Komisyonu" ve "Lojman Tahsis Komisyonu" oluşturulmuş olup, bu alanlardaki hizmetler söz konusu komisyon marifeti ile yürütülmektedir.

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/birim-bazli-organizasyon-semasi

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/personel-bazli-organizasyon-semasi

İMİDB Teşkilat.png

Taşınırda Yılsonu İşlemi İçin Komisyon Oluru.pdf

Konut Tahsis Kom. Oluru.pdf

SATIN ALMA, İNCELEME, BELİRLEME VE KARAR KOMİSYONU.pdf

1.7-İyileştirmeye Yönelik Çalışmalar

Başkanlığımızda daha önce herhangi bir öz değerlendirme çalışması yapılmamıştır.

2. KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ

1) A.1. Misyon ve Stratejik Amaçlar
1.1-A.1.1. Misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefler

Başkanlığımızın misyon, vizyon ve hedefleri Birimimizin duruşunu, önceliğini ve tercihlerini açık bir şekilde yansıtmaktadır.

       Giresun Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı, faaliyetlerini tüm iç ve dış paydaşların katılımı ile misyon ve vizyonunda yer verdiği hedefleri doğrultusunda gerçekleştirmektedir. Üniversitemizin 2020-2024 Stratejik Planı ve Kurum İç Değerlendirme Raporu Başkanlığımızın en öncelikli referans kaynağıdır. 

Yine Başkanlığımız misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerine ulaşma noktasında Başkanlığımızı web sayfasında yer alan Mevzuat ve Yönergeler başlığı altında yer alan hükümler çerçevesinde iş ve işlemlerini yürütmektedir. Kısım 1.3.'de belirtilen öncelikli stratejik hedeflere ulaşma düzeyi bundan böyle düzenli olarak takip edilecek ve Birimimizin öncelikli stratejik hedeflerinin yıl içerisindeki gerçekleşme düzeyleri ise bir sonraki raporumuzda değerlendirilecektir. 

       Başkanlığımızca stratejik amaç ve hedeflerimize ulaşmak üzere 2020 yılı itibariyle satınalma süreçlerine yönelik iki (2) farklı anket ve liste uygulamasına başlanılmıştır. Bu kapsamda uygulanan ve birinci anket olan TEDARİKÇİ DEĞERLENDİRME FORMU ile yıl içerisinde Başkanlığımız sorumluluk sahasındaki her türlü satın alma süreçlerine katılan (İhale, DMO, Doğrudan Temin vs.) tedarikçiler (Yükleniciler) bu kapsamda titizlikle değerlendirilmekte olup, anılan anket formu kanıtlarda sunulmuştur. Satın Alma Birimi tarafından, mal ve/veya hizmet alımı yapılan tedarikçilerin performansını değerlendirmek üzere her bir alım işinin tamamlanmasının hemen ardından Giresun Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Tedarikçi Değerlendirme Formu kullanılarak tedarikçilerin performanslarının değerlendirilmesi sağlanmaktadır. Tedarikçi performans değerlendirmesi, satın alma sorumlusu tarafından satın alınan hizmetin ve/veya mal/malzemenin takibini ve kontrolünü gerçekleştirmek üzere alım yapılan her bir tedarikçi için her mal ve hizmet alımından hemen sonra, “Tedarikçi Değerlendirme Formu” puanlanarak gerçekleştirilir. Yapılan puanlamalar her yeni mali yılın ocak ayı sonuna kadar değerlendirilerek verilen puanlara göre Onaylı Tedarikçi Listesi oluşturulur ve tedarikçi listesine girebilen firmalar” Giresun Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Tedarikçi Listesi ve Performans İzleme Formu’na’’ işlenerek kayıt altına alınır ve ilgili Kalite Birimine gönderilir.

       Tedarikçi Değerlendirme Anketleri uygulaması sonrasında tedarikçiler aldıkları puan durumuna göre A, B, C listesi olmak üzere üç gruba ayrılarak listelenmektedir. Bu kapsamda uygulanan TEDARİKÇİ LİSTESİ VE PERFORMANS İZLEME FORMU ile tedarikçiler listelenmekte, izlenmekte ve değerlendirilmekte olup, anılan liste ve izleme formu kanıtlarda sunulmuştur. Satın Alma Birimi tarafından, mal ve/veya hizmet alımı yapılan tedarikçilerin bilgilerinin yer aldığı ve yıllar itibariyle performanslarının puanları ve listeye giriş ve çıkış tarihlerinin izlendiği “Giresun Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Tedarikçi Listesi ve Performans İzleme Formu” marifetiyle hem mal alımlarında hem de hizmet alımlarında kullanılmaktadır.

Satın alma süreçlerimize katılan ve Başkanlığımız tarafından Birinci anket uygulaması ile değerlendirmeye tabii tutulan tedarikçilerin Başkanlığımızı değerlendirmesi amacıyla ikinci anket uygulamamızı ortaya koymuş bulunmaktayız. Bu kapsamda uygulanan ve ikinci anket olan TEDARİKÇİ MEMNUNİYET ANKETİ ile yıl içerisinde Başkanlığımız sorumluluk sahasındaki her türlü satın alma süreçlerine katılan (İhale, DMO, Doğrudan Temin vs.) tedarikçiler (Yükleniciler) bu kapsamda Başkanlığımız hizmetlerini değerlendirmekte olup, anılan anket formu kanıtlarda sunulmuştur. Satın Alma Birimi tarafından, tedarikçilerin memnuniyetini ölçmek üzere her mal ve hizmet alımdan sonra Giresun Üniversitesi Tedarikçi Memnuniyet Anketi” firmalara mail yoluyla gönderilmekte ve gelen sonuçlar mal ve/veya hizmet alımı yapılan tedarikçilerin memnuniyetini ölçmek üzere her bir alım işinin tamamlanmasının hemen ardından Giresun Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Tedarikçi Memnuniyeti Değerlendirme Formu kullanılarak tedarikçilerin memnuniyetinin değerlendirilmesi sağlanmaktadır.   

 

Kanıtlar

http://sgdb.giresun.edu.tr/Files/Images/gru-2020-2024-stratejik-p-6674.pdf

http://kalite.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/kalite-giresun-edu-tr/b%C3%B6dr/kidr/2019y%C4%B1l%C4%B1kidr.pdf

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/mevzuat-ve-yonetmelikler/2563

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

1.2-A.1.2. Kalite güvencesi, eğitim öğretim, araştırma geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi politikaları

       Başkanlığımız, Üniversitemiz kalite politikası ve stratejik planı doğrultusunda, misyon ve vizyonu ile uyumlu stratejilerini ve bu stratejilerle uyumlu hedeflerine ulaşmak üzere Birimimizin sorumluluk ve konumlarının da dikkate alındığı kalite güvence mekanizmalarının, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini ve süreçlerini bütünleşik bir yapıda tasarlanan, standartlara uygun olarak hizmet vermeyi ve bu hizmetlerde sürdürülebilirliği sağlamayı kalite güvencesi olarak benimsemiş ve bu politikaya uygun hizmet sunmayı içseleştirmiştir. 

       Politika belgeleri Birimimiz personeliyle EBYS üzerinden tebliğ edilerek paylaşılmış bulunmaktadır. 

       Üniversitemizin Stratejik Amaç ve Hedefleri göz önüne alınarak; Öncelikle Misyon, Vizyon ve Stratejik Amaç ve Hedeflerimiz ile uyumlu hedefler ile görev tanımları, iş akış süreçleri, Hizmet Standartları ve Hizmet Envanteri, tamamlanmış, bu doğrultuda sürekli iyileştirme çalışmalarımız konu ile ilgili birimlerle irtibatlı olarak devam etmektedir. Bu husususa yönelik web sitesi adresi Kanıtlarda sunulmuştur.

       Başkanlığımız, Kalite Güvence Sistemi Politikamızı Birimimiz web sitesinde yayınlamak üzere web sitesi güncelleme çalışmalarına başlanmış olup, bu husususa yönelik web sitesi adresi Kanıtlarda sunulmuştur. 

       Başkanlığımız web sayfasının yenilenmesi ve sürekli güncellenmesi, Üniversite kalite çalışmaları ile izleme ve değerlendirmeler yapılarak eksik noktalarımızın iyileştirilmesine çalışılmaktadır.

       Stratejik Planımızdaki Amaç ve Hedefler ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kapsamında ‘’Açık ihale veya Doğrudan Temin Yöntemi’’ ile Makine ve Teçhizat, Mal ve Hizmet vb. alımları ilgili mevzuatlara göre eğitim ve öğretime, akademik ve idari birimlerimize destek hizmeti sağlamaktayız.

       Eğitim ve Öğretim binalarımız, dersliklerimiz, laboratuvarlarımız, İdari binalarımız Üniversitemizin ihtiyacı olan tüm makine-teçhizatlar, laboratuvar malzemeleri, demirbaş eşyalar, mefruşat alımları ve yazılım ve donanım alımları Kalite Güvence Sistemleri dikkate alınarak şartnameler hazırlanmakta, bütçe imkanları ölçüsünde ekonomik, verimli ve kaliteli malzeme temin edilmektedir.

       Üniversitemiz Kalite Güvence Politikası birimimizin amaç ve ve hedeflerine, standartlara uygun ve Birimimizi de kapsar niteliktedir. 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

1.3-A.1.3. Kurumsal performans yönetimi

       Rektörlük bünyesinde bir destek birimi olan Başkanlığımız, stratejik plan ve hedefler doğrultusunda, hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için yasa, yönetmelik ve verilen görevler çerçevesinde plan ve hedeflerin gerçekleşmesi için yılı bütçe ödenekleri ve imkanları ölçüsünde destek hizmetini sürdürmektedir. Verilen hizmetler sırasında; a) İç Paydaşlar b) Dış Paydaşlar olmak üzere iki ana gurupla iç içe çalışılmak durumundadır. İç paydaşlar; öğrenci, Öğretim üyesi ve yardımcıları ve idari personelden, Dış paydaşlar; Kamu kurum ve kuruluşları, Sayıştay, Kamu İhale Kurumu, Yök, Diğer Üniversiteler ve tedarikçilerden oluşmaktadır. Hizmet sahası geniş olan Birimimiz tarafından 2020 yılında yürütülen çalışmalar Birimimiz 2020 yılı faaliyet raporunda gösterilmiş olup, bu hususa yönelik web adres görüntüsü ise kanıtlarda sunulmuştur. 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/imidb-giresun-edu-tr/2020%20YILI%20FAAL%C4%B0YET%20RAPORU.pdf

2) A.2. İç Kalite Güvencesi
2.1-A.2.1. Kalite Komisyonu

       Başkanlığımız iç kalite güvence sisteminin oluşturulması çalışmalarına başlanmış ve bu sistem ile süreçlerin sürekli olarak gözden geçirilerek iyileştirilmesi  sağlanmaktadır. Bu anlamda Başkanlığımız Kalite Komisyonu oluşturulmuş olup, söz konusu komisyonunun kuruluşuna dair Başkanlık Olur'u Kanıtlarda sunulmuştur. Birimimiz Kalite Komisyonunun yetki, görev ve sorumlulukları açık şekilde tanımlanmış ve Birimimizde kalite kültürünün yaygınlaştırılması çalışmalarına başlanmıştır.

       Kalite Komisyonumuz ya da Birimimiz tarafından yapılan kalite çalışmaları düzenli olarak Birimimiz web sayfasında yayınlanacak olup, kalite konusunda Başkanlığımız web sayfasında başlangıç olarak ''KALİTE'' sekmesi açılmıştır. Bu hususa ait web sitesi görüntüsü kanıtlarda gösterilmiştir. 

       Yürütülen bütün hizmetler, birim organizasyon şemasında belirtilen birimler tarafından gerçekleştirilmekte olup, hizmet envanterleri, iş analizleri, süreçleri iş akış şemaları vb. açıklamalar birimimiz web sayfasında yayımlanmaktadır.

       Birimimiz Kalite Komisyonu çalışmalarını tüm Dairemiz personelini ve iç ve dış paydaşları kapsayıcı ve katılımcı bir yaklaşımla yürütmek hususunda inanç ve hevesle çalışmalarını yürütmektedir.

       Kalite Komisyonu çalışmalarını yeterli ve gerektiği düzeyde şeffaflık içerisinde ve kamuoyuyla paylaşım sağlayarak yürütmektedir. Birimimiz bu amaçla birçok iletişim aracını da kullanmaktadır. Buna yönelik ihale iş ve işlemleri üzerinden örnek verecek olursak; Dairemiz bir alıma çıktığı zaman başta 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ilkelerinden olan rekabetin ve şaffaflığın sağlanması ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre şeffaf ve kamuoyuyla paylaşım halinde kamu hizmeti ifa etmek için Kamu İhale Kurumu Başkanlığı'na (KİK) ait Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden elektronik ortamda işlem yürütmekte ve en başta ihale ilanı olmak üzere EKAP üzerinden Kamu İhale Bilteni ile istekli olabileceklere ihalelerimiz duyurulmaktadır. Bu hususa yönelik EKAP web görüntüsü ve İhale bülteni çıktısı ayrı ayrı olmak üzere kaydedilerek kanıtlarda gösterilmiştir. Ayrıca 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerinin de gereği olarak şeffaf ve kamuoyuyla paylaşım halinde kamu hizmeti ifa etmek ve rekabeti arttırmak için ihalelerin ihale bekleme süreleri ile yaklaşık maliyet büyüklüklerine göre Kamu İhale Kurumu Başkanlığı uygun görüşü çerçevesinde ihale ilanlarımız mahalli gazetelerde yayınlanması ve istekli olabileceklere ihalelerimiz duyurulmaktadır. Bu hususa Basın İlan Kurumu Ordu Şube Müdürlüğü'ne hitaben yazılmış İhale bülteni yazısı kaydedilerek kanıtlarda gösterilmiştir. Aynı şekilde rekabetin arttırılması, şeffaflığın sağlanması ve kamuoyuyla paylaşım ilkesi açısından Üniversitemiz ana web sayfasında DUYURULAR bölümünde ihale ilanlarımızın yayınlanması sağlanmaktadır. Üniversitemiz Basın Koordinatörlüğü'ne mutat olarak yazılan resmi yazı kaydedilerek kanıtlarda gösterilmiştir. Bu hususta son olarak örnek vermek gerekirse; aynı şekilde rekabetin arttırılması, şeffaflığın sağlanması ve kamuoyuyla paylaşım ilkesi açısından Üniversitemizce İlimizde Sanayi Ticaret Odası ve Esnaf ve Sanatkarlar Odası'na yazı yazılarak üyelerinin ihalelerimize katılımlarının sağlanması için ihale ilanlarımızın Odalarının ilan panolarında, web sitelerinde yayınlanması ve sms zinci ile ihale bilgisinin üyelerine duyurulması sağlanmaktadır. Buna yönelik resmi yazımız kaydedilerek kanıtlarda gösterilmiştir. 

       Üniversitemizin Destek Birimi olan Başkanlığımızdan akademik ve idari birimlerimiz tarafından yapılan talep, dilek, istek ve benzeri durumlara yönelik Başkanlığımız tarafından ortaya konan bazı standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; birimizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamaları bulunmakta olup, bu standartlaşma süreçlerine yönelik yeni uygulamaların kalite süreci çerçevesinde arttırılması heves ve inancına sahip bulunmaktayız. Bu hususa örnek olarak Başkanlığımızdan yapılan makine, teçhizat, labaratuvar cihazı, tıbbi cihaz, tıbbi demirbaş ve benzeri mal ve malzemelerin gerçek ihtiyaç olup olmadığının belirlenmesi amacıyla Üniversitemiz Satın Alma, İnceleme, Belirleme ve Karar Komisyonu oluşturulmuş olup, Üniversitemiz akademik ve idari birimlerinden gelen taleplerin gerçek ihtiyaç olup olmadığı, önceliği, aciliyeti, gerekli olup olmadığı gibi bir çok yönden incelenerek bütçenin etkin ve verimli kullanılmasına destek sağlayan bu komisyon tarafından sağlanmaktadır. Bu hususa yönelik Rektörlük Olur'u kaydedilerek kanıtlarda sunulmuştur.

       Üniversitemizin Destek Birimi olan Başkanlığımızdan akademik ve idari birimlerimiz tarafından yapılan makine, teçhizat, labaratuvar cihazı, tıbbi cihaz, tıbbi demirbaş ve benzeri mal ve malzemeler başta olmak üzere her türlü mal ve hizmet alımı taleplerinin gerçek ihtiyaç olduğunun tespiti sonrası alımına karar verilen bu mal/malzemelerin satı alma sürecine başlanması ile birlikte ilk ve öncelikli ihtiyaç teknik şartname hazırlanması sürecidir. Bu amaçla Başkanlığımızca Teknik Şartname Hazırlama Usul ve Esasları Yönergesi hazırlanmış olup, Teknik Şartname Hazırlama Usul ve Esasları Yönergesi; Birimlerin ihtiyaçlarının karşılanması için satın alınacak olan mal/malzemelerin teknik şartlarının hangi usul ve esaslara göre belirlenmesi gerektiğini, teknik şartname hazırlanırken dikkat edilecek hususları ortaya koyan bir belgedir. Anılan Yönerge Başkanlığımız web sitesinde yayınlanmış olup, buna yönelik web görüntüsü kanıtlarda gösterilmiştir.

       Üniversitemizin Destek Birimi olan Başkanlığımızdan akademik ve idari birimlerimiz tarafından yapılan taleplere yönelik Başkanlığımız tarafından ortaya konan bazı standart uygulamalar ve birimizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamaları bulunmakta olup, bunlardan bazıları sırasıyla İhtiyaç Talep Formu;Üniversitemiz akademik ve idari birimlerinden gelen taleplerin sıralandığı ve talebe dair gerekçelerin belirtildiği formu ihtiva etmektedir. Söz konusu İhtiyaç Talep Formu ve İrtibat Kişi Bilgileri Formu Başkanlığımız web sitesinde yayınlanmış olup, buna yönelik web görüntüsü kanıtlarda gösterilmiştir. İhale ile muayene ve kabul işlemleri sırasında video kayıt yapılması gibi uygulamalar Birimimizce aktif olarak kullanılan uygulamalardır. Standartlaşma süreçlerine yönelik yeni uygulamaların kalite süreci çerçevesinde arttırılması ve ilerleyen raporlarda bildirilmesi sağlanacaktır.

 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Ilan/IlanDurum.aspx

http://imidb.giresun.edu.tr/Files/ckFiles/79-123-150-29/%C4%B0dari%20ve%20Mali%20%C4%B0%C5%9Fler%20Daire%20Ba%C5%9Fkanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1-2019/%C4%B0M%C4%B0DB-2019%20%C4%B0%C3%A7%20Kontrol%20Standartlar%C4%B1/Teknik_sartname_yoenergesi.pdf

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/formlar/2567

İMİD Kalite Komisyonu.pdf

Kamu İhale Bülteni İhale ilanı.pdf

Üniversitemiz web Sitesinde İhale İlanı Yayınlama Yazısı.pdf

San.Tic. Odası ve Esnaf ve San. Odası İhale İlanı Yazısı.pdf

Basın İlan Kurumu İhale İlanı Yazısı.pdf

Satın Alma İnceleme Karar Komisyonu---Rektörlük Olur'u.pdf

2.2-A.2.2. İç kalite güvencesi mekanizmaları (PUKÖ çevrimleri, takvim, birimlerin yapısı)

       Birimimiz, Stratejik Plan ve Performans Programında yer alan performans göstergeleri ile kalite güvencesi süreçleri arasındaki ilişkiyi tesis etmiş, iç kontrol ve iç denetim sistemini, iç kalite güvence sisteminin tesisi için bir araç olarak kabul etmektedir.

         Birimimizdeki tüm iş süreçleri web sayfamızda yayımlanmakta olup, buna ait web sayfamız görüntüsü kanıt olarak sunulmuştur.

       Bilgi yönetim sistemleri detayları yukarıda sayılmış olup, satın alma birimleri tarafından satın alma programları, EKAP, MYS, KBS, EBYS Maaş ve ücret tahakkuk programları kullanılmaktadır, bunların yanı sıra Üniversitemiz güvenlik ve temizlik personeli maaş ve özlük işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesi için paket programlar kullanılmaktadır.

       Ayrıca Üniversitemiz geneline şamil olmak üzere entegre çalışan bir satın alma programına ihtiyaç bulunmakta olup, bu hususta Bilgi İşlem Daire Başkanlığı uzman personeli ile çalışmalar sürdürülmektedir. 

       Hizmetlerin daha etkin, verimli ve kaliteli bir şekilde verilebilmesi için, Başkanlığımız bünyesinde organizasyonlar yeniden revize edilmekte ve birimlerin daha aktif olabilmesi için gerekli güncelleme ve düzenlemeler sıklıkla yapılmaktadır.

       Başkanlığımız tarafından yürütülen tüm hizmetler PUKÖ çerçevesinde ve organizasyon tablosundaki birimler tarafından uygulanmaktadır. Başlıklar halinde ve özet olarak sunmak gerekirse; satın alma ihtiyaçları planlanır ve ödenekler çerçevesinde işlemler gerçekleştirilmek suretiyle kontrol mekanizmaları çerçevesinde sonuçlandırılır. Tahakkuk birimlerinin hazırladıkları ücret ve maaş tahakkukları her ayın ilgili günlerinde planlanır, uygulanır ve çeşitli kontrol mekanizmalarından sonra istihkak sahiplerine ödenir. İdari işler bünyesinde yapılan kiralama işlemleri, takipleri düzenlenen dokümanlar sayesinde gerçekleştirilir, tahsilat işlemleri ihale dokümanlarında belirlenen zamanlarda planlanır, uygulanır ve kontrol mekanizmaları sayesinde şartlara uymayan isteklilere gerekli müeyyideler uygulanır. Öğrencilerin ders kapsamlarında düzenlenen teknik gezileri talepler planlanarak uygulamaya konulur, gezi programları belirlenen güzergahlarda ve zamanında gerçekleşip gerçekleşmediği kontrol edilir. Üniversitemiz birimlerinin ihtiyacı olan ve birimlerce talep edilen taşınır ve taşınmaz malların, araç, gereç ve hizmetlerin cari mevzuata göre satın alma, kiralama işlemlerini yürütülür ve ilgili mevzuatı çerçevesinde işlem tesis edilerek kontrol edilir. Üniversitemizde hizmet araçlarının sevk ve idaresi ve bakım-onarım ve işletmesi Sah Amirliğimizce ifa edilir, takip ve kontrolü sağlanır. Hizmet binalarımızın ve çevresinin güvenlik ve temizlik hizmetleri yerine getirilir, takibi ve kontrolü sağlanır. Üniversitemiz Lojmanlarının tahsis iş ve işlemleri mevzuatına uygun bir şekilde ifa edilir, bakım onarım iş ve işlemlerinin takibi sağlanır. Haftanın bir günü ya da belirlenen günlerinde tüm idareciler birim başkanı nezaretinde toplanılarak periyodik olarak haftalık değerlendirmeler yapılır, bir hafta içinde yapılacak işler planlanır, gerektiğinde sıklıkla da toplantılar yapılır, ancak bu toplantılar dokümante edilmemiş olmasına rağmen bundan böyle kalite çalışmaları kapsamında kayıt altına alınarak ilerleyen raporlarda kanıt olarak sunulacaktır.

       Planlama, Uygulama, Kontrol ve Önlem alma (PUKÖ) döngüsü yönetim sistemi, Birimimizin destek birimi olması hasebiyle toplumsal katkı süreçleriyle idari ve yönetsel süreçlerinin tamamında işletilmektedir.

        Birimimizde kalite kültürünü yaygınlaştırmak ve bu kültürü uygulamalara yansımak amacıyla süreç başlatılmıştır. Bu kapsamda doğrudan temin alımları iş akış şeması, ihaleli işler iş akış şeması, DMO alımları iş akış şeması, kiralama işleri iş akış şeması gibi iş akış şemaları, görev ve sorumluluklar ve paydaşların rollerini gösteren web sayfamıza ait görüntü kanıtlarda gösterilmiştir.

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

2.3-A.2.3. Liderlik ve kalite güvencesi kültürü

       Birim yöneticilerine yönelik kalite çevrimleri konusunda farkındalık, sahiplenme ve motivasyon hususunda çalışmalar henüz başlatılmış olup, bu konuda ortaya çıkan gelişmeler ilerleyen raporlarda sunulacaktır.

       Birimdeki kalite güvencesi kültürünü geliştirmek üzere yapılan ilk uygulama Birimimizin Kalite Komisyonunun kurulması olmakla birlikte bu kapsamda Birimimiz web sitesi üzerinde çalışmalar yoğunlaştırılmış ve web sitemizin aktif ve doğru kullanımı hususunda kapsamlı bir personel görevlendirmesi yapılmıştır. 

       Birimin yöneticilerinin liderlik özelliklerini geliştirmek için yöneticilerin Ortadoğu Amme İdaresi ve ATASEM gibi Kurumlar tarafından icra edilen programlara katılım sağlanması noktasında uygulamalar yürütülmekte olup, bu hususa yönelik eğitim görevlendirme olurları kaydedilerek kanıtlarda gösterilmiştir.

       Birimdeki kalite kültürünün gelişimini ölçmek ve izlemek ve kalite kültürünü geliştirmek için yapılacak uygulamalar hususunda çalışmalar başlatılmış olup, söz konusu çalışmalar ilerleyen raporlarda dokümante edilerek sunulacaktır. 

Kanıtlar

ATASEM Görevlendirme yazısı.pdf

TODAİE ORTA DOĞU AMME İDARESİ ENST. Gör. Yazısı.pdf

3) A.3. Paydaş Katılımı
3.1-A.3.1. İç ve dış paydaşların kalite güvencesi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, yönetim ve uluslararasılaşma süreçlerine katılımı

       Birimimiz, iç ve dış paydaşların kalite güvencesi sistemine katılımını ve katkı vermesini sağlayacak çalışmalar başlatılmıştır.

İç Paydaşlar 

       Öğrenciler, öğretim üyeleri, İdari personel.

Dış Paydaşlar
       
Kamu kurum ve kuruluşları, Sayıştay, Yök, Diğer Üniversiteler, Tedarikçiler. 

       Birim süreçlerine özgü oluşturulmuş iç ve dış paydaş listesi önümüzdeki dönemde revize edilecek olup, buna yönelik durum İlerleyen Raporlarda dokümante edilerek bildirimde bulunulacaktır.

       Birimimiz iç ve dış paydaş görüşlerine başvurmaktadır. Birimimizin iyileştirme ve karar alma süreçlerine de katkıda sağlayacak olan anket uygulamalarımız bulunmakta olup, bu yenilikçi uygulamaya kalite çalışmaları kapsamında 2019 yılı sonu itibariyle başlanılmış ve Bu Raporun Bölüm A.1.1.'de açıklamalrı ve kanıtları da belirtilmiştir. Başkanlığımız stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmak üzere 2020 yılı itibariyle satınalma süreçlerine yönelik iki (2) farklı anket ve liste uygulamasına başlanılmıştır. Bu kapsamda uygulanan ve birinci anket olan TEDARİKÇİ DEĞERLENDİRME FORMU ile yıl içerisinde Başkanlığımız sorumluluk sahasındaki her türlü satın alma süreçlerine katılan (İhale, DMO, Doğrudan Temin vs.) tedarikçiler (Yükleniciler) bu kapsamda titizlikle değerlendirilmekte olup, anılan anket formu ilgili bölümün kanıtlarında sunulmuştur. Tedarikçi Değerlendirme Anketleri uygulaması sonrasında tedarikçiler aldıkları puan durumuna göre A, B, C listesi olmak üzere üç gruba ayrılarak listelenmektedir. Bu kapsamda uygulanan TEDARİKÇİ LİSTESİ VE PERFORMANS İZLEME FORMU ile tedarikçiler listelenmekte, izlenmekte ve değerlendirilmekte olup, anılan liste ve izleme formu ilgili bölümün kanıtlarında sunulmuştur. Satın alma süreçlerimize katılan ve Başkanlığımız tarafından Birinci anket uygulaması ile değerlendirmeye tabii tutulan tedarikçilerin Başkanlığımızı değerlendirmesi amacıyla ikinci anket uygulamamızı ortaya koymuş bulunmaktayız. Bu kapsamda uygulanan ve ikinci anket olan TEDARİKÇİ MEMNUNİYET ANKETİ ile yıl içerisinde Başkanlığımız sorumluluk sahasındaki her türlü satın alma süreçlerine katılan (İhale, DMO, Doğrudan Temin vs.) tedarikçiler (Yükleniciler) bu kapsamda Başkanlığımız hizmetlerini değerlendirmekte olup, anılan anket formu ilgili bölümün kanıtlarında sunulmuştur. Satın Alma Birimi tarafından, tedarikçilerin memnuniyetini ölçmek üzere her mal ve hizmet alımdan sonra Giresun Üniversitesi Tedarikçi Memnuniyet Anketi” firmalara mail yoluyla gönderilmekte ve gelen sonuçlar mal ve/veya hizmet alımı yapılan tedarikçilerin memnuniyetini ölçmek üzere her bir alım işinin tamamlanmasının hemen ardından Giresun Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Tedarikçi Memnuniyeti Değerlendirme Formu kullanılarak tedarikçilerin memnuniyetinin değerlendirilmesi sağlanmaktadır. 

       Birimimizin iç paydaşları ile kalite uygulamaları kapsamında yapılandırılmış bir etkileşimi bulunmamakla birlikte bu husustaki planlama ve iyileştirme çalışmaları ile iç paydaşların bu sürece katılımlarının sağlanması ve bu durumun iç paydaşlar tarafından bilinmesi hususundaki çalışmalara önümüzdeki dönemde başlanacaktır. İlerleyen Raporlarda söz konusu durum dokümante edilerek bildirimde bulunulacaktır.

       Birim kalite komisyonu çalışmalarına dış paydaşların katılımı henüz sağlanamamıştır. Dış paydaşların nasıl ve ne şekilde bu sürece dahil olacağı hususunda planlama ve iyileştirme çalışmaları ile dış paydaşların bu sürece katılımlarının sağlanması ve bu durumun dış paydaşlar tarafından bilinmesi hususundaki çalışmalara önümüzdeki dönemde başlanacaktır. İlerleyen Raporlarda söz konusu durum dokümante edilerek bildirimde bulunulacaktır.

       Paydaş görüşlerinin alınması sürecinde kullanılan veri toplama araçları, paydaşların geri bildirimlerini almak için oluşturulmuş mekanizmalar v.b çalışmalara önümüzdeki dönemde başlanacaktır. İlerleyen Raporlarda söz konusu durum dokümante edilerek bildirimde bulunulacaktır.

 

Kanıtlar

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU - Kopya.docx

4) A.4. Uluslararasılaşma
4.1-A.4.1. Uluslararasılaşma politikası

Başkanlığımız idari destek birimi olduğundan bu alanda herhangi bir çalışmamız bulunmamaktadır.

4.2-A.4.2. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı

Başkanlığımız idari destek birimi olduğundan bu alanda herhangi bir çalışmamız bulunmamaktadır.

4.3-A.4.3. Uluslararasılaşma kaynakları

Başkanlığımız idari destek birimi olduğundan bu alanda herhangi bir çalışmamız bulunmamaktadır.

4.4-A.4.4. Uluslararasılaşma perfomansı

Başkanlığımız idari destek birimi olduğundan bu alanda herhangi bir çalışmamız bulunmamaktadır.

3. EĞİTİM - ÖĞRETİM

1) B.1. Programların Tasarımı ve Onayı
1.1-B.1.1. Programların tasarımı ve onayı

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

1.2-B.1.2. Programın ders dağılım dengesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

1.3-B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktıları ile uyumu

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

1.4-B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı tasarım

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

1.5-B.1.5. Ölçme ve değerlendirme sistemi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

2) B.2. Öğrenci Kabulü ve Gelişimi
2.1-B.2.1. Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

2.2-B.2.2. Diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılması

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

3) B.3. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme
3.1-B.3.1. Öğretim yöntem ve teknikleri

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

3.2-B.3.2. Ölçme ve değerlendirme

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

3.3-B.3.3. Öğrenci geri bildirimleri

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

3.4-B.3.4. Akademik danışmanlık

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4) B.4. Öğretim Elemanları
4.1-B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4.2-B.4.2. Öğretim yetkinliği

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4.3-B.4.3 Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

5) B.5. Öğrenme Kaynakları
5.1-B.5.1. Öğrenme ortamı ve kaynakları

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

5.2-B.5.2. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

5.3-B.5.3. Tesis ve altyapılar

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

5.4-B.5.4. Engelsiz üniversite

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

5.5-B.5.5. Psikolojik danışmanlık ve kariyer hizmetleri

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

6) B.6. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi
6.1-B.6.1. Program çıktılarının izlenmesi ve güncellenmesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

6.2-B.6.2. Mezun izleme sistemi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

1) C.1. Araştırma Stratejisi
1.1-C.1.1. Kurumun araştırma politikası, hedefleri ve stratejisi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

1.2-C.1.2 Araştırma-Geliştirme süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

1.3-C.1.3. Araştırmaların yerel/ bölgesel/ ulusal kalkınma hedefleriyle ilişkisi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

2) C.2 Araştırma Kaynakları
2.1-C.2.1. Araştırma kaynakları

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

2.2-C.2.2. Üniversite içi kaynaklar (BAP)

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

2.3-C.2.3. Üniversite dışı kaynaklara yönelim (Destek birimleri, yöntemleri)

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

2.4-C.2.4. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

3) C.3. Araştırma Yetkinliği
3.1-C.3.1. Öğretim elemanlarının araştırma yetkinliğinin geliştirilmesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

3.2-C.3.2. Ulusal ve Uluslararası Ortak Programlar ve Ortak Araştırma Birimleri

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4) C.4. Araştırma Performansı
4.1-C.4.1. Öğretim elemanı performans değerlendirmesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4.2-C.4.2. Araştırma performansının izlenmesi ve iyileştirilmesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

4.3-C.4.3. Araştırma bütçe performansının değerlendirilmesi

Birimimiz idari destek birimi olması nedeniyle bu alanda herhangi bir çalışması mevcut değildir.

5. TOPLUMSAL KATKI

1) D.1. Toplumsal Katkı Stratejisi
1.1-D.1.1. Toplumsal katkı politikası, hedefleri ve stratejisi

       Birimimiz destek birimi olması hasebiyle doğrudan bir toplumsal katkı politikası, hedef ve stratejisi bulunmamakla birlikte  Üniversitemizin; bölgesel, yerel, küresel olma, topluma karşı duyarlılık, bilim ve teknoloji geliştirmek ve bilginin topluma yayılmasını sağlamak kuruluş felsefesinde yer alan kavramlardır. Ayrıca yine Üniversitemizin uygulamaya koyduğu 2020-20204 Stratejik Planında Stratejik Amaç Hedefler başlığında yer alan Stratejik Amaç -4: Toplumsal katkı sağlayacak hizmet ve ürünleri desteklemek olarak tanımlanımıştır.

       Bu doğrultuda birimimiz Üniversitemiz bünyesinde faaliyet göstermekte olan tüm araştırma ve uygulama merkezleri, fakülte ve yüksekokulların toplumsal katkı politikalarında yer alan hedef ve stratejilere ulaşmalarını sağlamak üzere her türlü mal/malzeme, makine, teçhizat, mefruşat, büro malzemeleri, kırtasiye vb alanlardaki ihtiyaçlarının iç ve dış piyasalardan teminini gerçekleştirmek suretiyle ve yine akademik ve idari birimlerimizce yürütülen proje, panel sempozyum, çalıştay, gösteri, gezi-gözlem, araştırma v.b. etkinliklerde her türlü araç-gereç, altyapı ve personel desteği ile toplumsal katkı politikasına katkı sunmaktadır.

       Ayrıca Başkanlığımız Sivil Savunma Birimi tarafından tüm vatandaşlarımız, personel ve öğrencilerimize yönelik risk ve tehlike oluşturabilecek afet ve acil durumlar konusunda (deprem, sel, çığ, yangın, salgın hastalık v.b. ) bilgilendirme çalışmaları yapılmaktadır. 

Kanıtlar

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/sivil-savunma-ilgili-makaleler/2652

1.2-D.1.2. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı

       Birimimizde toplumsal katkı faaliyetlerine ilişkin olarak yürütülen destek hizmetleri kapsamında bütçe imkanlarımız dahilinde gelen taleplerin iş akış süreçleri doğrultusunda temin edilerek birimlerce yürütülecek projelerde ve eğitim-öğretim süreçlerinde kullanılmak üzere  teslim edilmesi suretiyle sağlanmaktadır.

       Birimimiz bu faaliyetlerini ilgili mevzuatlar çerçevesinde yerine getirmekte olup, iş akış şemaları ve mevzuatlar web sayfamızda yer almaktadır.

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/mevzuat-ve-yonetmelikler/2563

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

2) D.2. Toplumsal Katkı Kaynakları
2.1-D.2.1. Kaynaklar

       Başkanlığımız her yıl Bütçe kanunlarıyla tahsis edilen kaynakları en verimli şekilde kullanmaktadır. Elindeki imkanları püko döngüsü çerçevesinde (Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al) planlayarak gerçekleştirmektedir. Ayrıca birimimize bağlı İdare Amirliğinde bulunan hizmet araçları, kongre, sempozyum, konser alanlarının düzenlenmesinde, yerleşimlerin sağlanmasında Başkanlığımız sevk ve idaresindeki temizlik ve güvenlik personelleri görev almaktadır. 

2020 Yılı 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Kapsamında Yapılan Alımlar

(Açık İhale)

ALIM TÜRÜ

ADET

TUTAR

MAL ALIMI 

4

2.893.879,00

HİZMET ALIMI

2

1.041.979,80

TOPLAM

6

3.935.858,80

 

2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu Kapsamında İhale Edilerek Kiraya Verilen Taşınmazlar ve Kira Bedelleri

KİRALANAN YER

ADET

KİRA BEDELLERİ

ATM ÜNİTELERİ (3 YILLIK KİRA BEDELİ)

5

225.500,00 TL

BAZ İSTASYONLARI (3 YILLIK KİRA BEDELİ)

2

150.000,00 TL

TOPLAM

7

264.150,00 TL

 

2020 Yılında Yapılan Devlet Malzeme Ofisi (DMO) Alımları

1. ALIM

721.194,25

2. ALIM

360.490,94

3.ALIM

126.588,51

TOPLAM

1.208.273,70

2020 Yılında Yapılan Doğrudan Temin Alımları

ALIM TÜRÜ

ADET

TUTAR

MAL ALIMI

71

610.220,51

HİZMET ALIMI  

37

175.456,15

TOPLAM

108

785.676,66

2020 Yılı Fatura Ödemeleri

İŞİN ADI

ADET

TUTAR

TELEFON FATURASI

40

29.612,73

ELEKTRİK FATURASI

77

645.908,90

SU FATURASI

29

13.880,90

İLAN FATURASI

6

9.052,96

DOĞALGAZ FATURASI

33

80.658,97

TOPLAM

 

779114,46

Taşıtlar

Cinsi

Mülkiyet Durumu

(Resmi / Kiralık)

Kapasite

Adet

Otobüs

Resmi

46 kişi

1

Midibüs

Resmi

25 kişi

2

Minibüs

Resmi

13 kişi

1

Minibüs

Resmi

14 kişi

2

Minibüs(VIP)

Resmi

6 kişi

1

Binek Otomobil

Resmi

5 kişi

6

Kamyon

Resmi

4 ton

1

Pıck-Up (4x4)

Resmi

5 kişi

1

Binek otomobil

Kiralık

5 kişi

2

Panel-Van/glass Tipi Araç

Kiralık

5 kişi

3

Toplam

 

128 kişi

20

 

Kanıtlar

2020-yili-birimlere-alina....xlsx

06.1 SERMAYE GİDERLERİ.xlsx

3) D.3. Toplumsal Katkı Performansı
3.1-D.3.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve iyileştirilmesi

       Daire Başkanlığımızca gerçekleştirilen tüm mal/malzeme alımları bütçe kalemleri ve ödenekler sürekli olarak kontrol edilmekte ödeneği olmayan hiçbir harcama yapılmamaktadır. Aynı zamanda 2020 yılında yine tedarikçi firmalara ve birimimiz çalışanlarına;

"Tedarikçi Değerlendirme Formu"

"Tedarikçi Listesi ve Performans İzleme Formu"

Tedarikçi Memnuniyet Anketi"  uygulanmış sonuçlar değerlendirilmek üzere Kalite Birimine gönderilmiştir.

Aynı zamanda Başkanlığımız personeline her yıl 6'şar aylık dönemler halinde uygulanmakta olan Performans Değerlendirme Formlarımız uygulanmakta ve sonuçları değerlendirilmektedir.

 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

TEDARİKÇİ MEMNUNİYET ANKETİ.xlsx

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME SONUÇLARI.xlsx

6. YÖNETİM SİSTEMİ

1) E.1. Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı
1.1-E.1.1. Yönetim modeli ve idari yapı

              Başkanlığımız organizasyon şeması, ilgili mavzuatta öngörülen şekliyle hazırlanmış ve hayata geçirilerek iç ve dış paydaşların ulaşacağı şekilde web sayfamızda yayımlanmıştır.

Başkanlığımızca yürütülen iş ve işlemler;

  • Üniversitemiz birimlerinin talepleri doğrultusunda makine teçhizat, laboratuar cihazları ve eğitim amaçlı tıbbi cihaz alımlarını gerçekleştirmek.
  • Üniversitemiz hizmet alımı ihalelerini (Personel Servisi, Hizmet Araçları, İş Sağlığı ve Güvenliği v.b.) gerçekleştirmek.
  • Tüm birimlerimizin bilgisayar, yazıcı, projeksiyon gibi; derslik, laboratuar ve büro donanımları için ihtiyaç duyulan mal/ malzeme alımlarını Devlet Malzeme Ofisinden gerçekleştirmek.
  • Akaryakıt, Elektrik, CNG (sıkıştırılmış doğalgaz),  kömür-odun, bio pellet alımı ihalelerini gerçekleştirmek. 
  • Üniversitemize ait yapı ve alanların (Kantin, kafeterya ve sosyal alanlar hariç) kiralama iş ve işlemlerini yürütmek.
  • Sürekli İşçi personelin (124 Güvenlik, 130 Temizlik) iş ve işlemlerini yürütmek.
  • TYP kapsamında, İşkur üzerinden istihdam edilen işçilerin iş ve işlemlerini yürütmek.
  • Rektörlük Hizmet Binalarına ait Kamu borcu faturalarının takibi ve ödemesini gerçekleştirmek.
  • Üniversitemiz konut tahsisi iş ve işlemlerini yürütmek.
  • Başkanlığımızca alımı yapılan tüm mal/malzemelerin Taşınır Kayıt  ve Kontrolü, depolanması ve birimlere dağıtımını gerçekleştirmek.

 

 

 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/personel-bazli-organizasyon-semasi

1.2-E.1.2. Süreç yönetimi

       Üniversitemiz İç Kontrol Uyum Eylem Planı'nda 18 standart için istenilen 79 genel şartın 49’unda makul güvence sağlanmış olup, 30 şart için eylem belirlenmiştir. Yine Üniversitemiz, kalite politikasını belirlemiş olup kalite koordinatörlüğü web sayfasında yayınlamaktadır. Bu bağlamda birimimizde iş ve işlemlerin yürütülmesinde tanımlı süreçler kullanılmakta olup, bunlara ilişkin görev tanımları, iş akış süreçleri, form vb. web sayfamızda yayımlanmaktadır.

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/birim-bazli-organizasyon-semasi

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

http://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/formlar/2567

2) E.2. Kaynakların Yönetimi
2.1-E.2.1. İnsan kaynakları yönetimi

       Başkanlığımız insan kaynakları aşağıda çıkarılmış olup, görev alan personelin eğitim ve liyakatlerinin üstlendikleri görevlerle uyumunu sağlamak üzere; ilgili mevzuat (657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, Kamu Görevlilerine İlk Defa Atanacaklar Hakkındaki Yönetmelik, Özürlülerin Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Yapılacak Sınavlar Hakkındaki Yönetmelik, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik, Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği ile Sürekli işçi Personel için ise 696 Sayılı KHK ile, 657 Sayılı Kanunu 4/D maddesi gereği açıktan atama izni) kapsamında sürdürülmekte olup atama, yükseltme ve unvan değişikliği işlemleri, personelin nitelikleri ve görevde yükselme sınav sonuçlarına göre yapılmaktadır. 

Başkanlığımız Personel Durum Tablosu

ÜNVANI

SAYISI

Daire Başkanı

1

Şube Müdürü

3

Sivil Savunma Uzmanı

1

Şef

3

Tekniker

2

Teknisyen

2

Bilgisayar İşletmeni

5

Şoför

5

Kaloriferci

2

Hizmetli

1

Koruma ve Güvenlik Personeli (Sürekli İşçi)

68

Temizlik Personeli (Sürekli İşçi)

17

Toplam

110

2.2-E.2.2. Finansal kaynakların yönetimi

       5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve bu kanunlara bağlı genel tebliğler, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve yürürlükteki diğer kanunlara bağlı yönetmelik ve Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu kapsamında Başkanlığımıza tahsis olunan bütçe imkanları ölçüsünde ülkemizin ekonomik ve sosyal boyutları, Üniversitemizin gereksinimleri, Rektörlük ve bağlı birimlerin zorunlu ihtiyaçları gibi unsurlar her zaman olduğu gibi 2020 mali yılı içerisinde de hep bir arada değerlendirilmiş, israfı önleyici, tasarrufa yöneltici, birimler arası paylaşımcı bir gider politikası Başkanlığımızın ana ilkelerini oluşturmuştur.

       Ayrıca alınan hizmetlerin takibi ve kontrolü yapılmakta, iç ve dış (Sayıştay) denetimlerle incelenmektedir. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca ön mali kontrol faaliyetleri, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar ile Üniversitemizin İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol İşlemleri Yönergesi çerçevesinde yürütülmektedir. 

      Bu bağlamda, Başkanlığımız sorunları öteleyici değil çözümleyici, bir yaklaşımla tüm birimlerimizin mal ve hizmet ihtiyaçlarının karşılanmasında Kamunun ve Üniversitemizin menfaatlerini ön planda tutmuş, kaynakların ihtiyaca göre yerinde kullanılmasına tüm personeliyle ödünsüz özen göstermiş, teminlerde açık, şeffaf ve rekabeti sağlayıcı, en kalitelisini en uygun fiyatla temin ederek 2020 mali yılında %100’e yakın bir gider gerçekleştirmesiyle mali yılı kapatmıştır. Bununla ilgili istatistiki bilgiler aşağıda sunulmuştur.

2020

BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ

GERÇEKLEŞME TOPLAMI

GERÇEKLEŞME ORANI %

Bütçe Giderleri Toplamı

24.040.000,00

24.282.193,24

%101

01 - PERSONEL GİDERLERİ

13.896.000,00

14.459.835,48

%104

02 - SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ

1.679.000,00

2.804.566,14

%167

03 - MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ

4.565.000,00

4.268.174,93

%93

06- SERMAYE GİDERLERİ

3.000.000,00

2.482.097,45

%82

Kanıtlar

06.1 SERMAYE GİDERLERİ.xlsx

3) E.3. Bilgi Yönetim Sistemi
3.1-E.3.1. Entegre bilgi yönetim sistemi

       Üniversitemiz 2020-2024 Dönemi Stratejik Planı faaliyetlerle ilgili anahtar performans göstergelerini içermektedir. Bu göstergelerin izlenmesine ait değerler sorumlu birimlerden belirli periyotlarda Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca toplandıktan sonra performans ölçümleri yapılmakta ve faaliyet raporu ile web sitesinden kamuoyuyla paylaşılmaktadır. Üniversitemizde yürütülen eğitim-öğretim, araştırma, topluma hizmet ve yönetim sistemi faaliyetlerinin kalite güvencesi sistemine entegrasyonunda; genel yönetime bağlı kamu kurumları tarafından uygulamaya konulan bilgisayar programları, Üniversitemizde yazılan veya bütçe imkanlarıyla edinilen bilgisayar programları etkin bir şekilde kullanılmaktadır. 

       Devlet üniversitesi olmamız nedeniyle genel yönetim kapsamındaki kamu kurumları tarafından uygulamaya konulan web tabanlı bilgisayar programlarına birimlerimizden veri girişi yapılmakta ve bu doğrultuda göstergeler, raporlar elde edilmekte ve mevzuat çerçevesinde dış paydaşlarla paylaşılmaktadır. 

Kullanılan Bilgi Yönetim Sistemleri

SIRA  NO

BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ

1

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)

2

Kamu Harcamaları Bilgi Sistemi (KPHYS)

3

Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS)              

4

Mali Yönetim Sistemi (MYS)

5

Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP)

6

Giresun Üniversitesi Yönetim Bilgi Sistemi (GÜYBİS)

7

Kamu Alt İşveren Bilgi Sistemi (Kamutech)

8

Kesenek Bilgi Sistemi

9

Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS)

10

Personel Kayıt ve Takip Formu (NETİKET)

11

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS)

12

Bütçe Yönetim Enformasyon Sistemi (ebütçe)

 

 

 

3.2-E 3.2. Bilgi güvenliği ve güvenilirliği

       Üniversitemizde bilgi güvenliği ve güvenirliğinin sağlanmasına yönelik bütünleşik uygulamalar bulunmakta ve bu uygulamalardan bazı sonuçlar elde edilmektedir. Ancak bu uygulamaların sonuçları izlenmemekte veya karar almalarda kullanılmamaktadır. 

Kanıtlar

https://api.yokak.gov.tr/Storage/giresun/2019/ProofFiles/E.3.2.1.%20Bilgisayar%20A%C4%9F%20Kullan%C4%B1m%20Y%C3%B6nergesi.pdf

https://api.yokak.gov.tr/Storage/giresun/2019/ProofFiles/E.3.2.4.%205651%20Say%C4%B1l%C4%B1%20Kanun.pdf

4) E.4. Destek Hizmetleri
4.1-E 4.1. Hizmet ve malların uygunluğu, kalitesi ve sürekliliği

       Daire Başkanlığımızca gerçekleştirilen tüm mal/malzeme alımları bütçe kalemleri ve ödenekler sürekli olarak kontrol edilmekte ödeneği olmayan hiçbir harcama yapılmamaktadır. Aynı zamanda  2020 yılında yine tedarikçi firmalara ve birimimiz çalışanlarına;

"Tedarikçi Değerlendirme Formu"

"Tedarikçi Listesi ve Performans İzleme Formu"

Tedarikçi Memnuniyet Anketi"  uygulanmış sonuçlar değerlendirilmek üzere Kalite Birimine gönderilmiştir.

Kanıtlar

https://imidb.giresun.edu.tr/tr/page/ic-kontrol-standartlari/2568

5) E.5. Kamuoyunu Bilgilendirme ve Hesap Verebilirlik
5.1-E.5.1. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

       Başkanlığımız web sayfasında bulunan sekmelerde misyon, vizyon, teşkilat şeması, personel biligileri, kalite ve iç kontrol, Faaliyet Raporları, Sivil Savunma, Formlar, Mevzuat ve Yönetmelikler ile İletişim başlıkları altında birimimizle ilgili tüm bilgilere yer verilmektedir.

       Ayrıca, Üniversitemizde, tüm mali işlemlerin muhasebeleştirilmesi, raporlanması ve mali kontrolünü düzenleyen 5018 sayılı Kanun uyarınca ve ilgili mevzuata uygun olarak oluşturmak zorunda olduğu stratejik plan ve ilgili raporlar internet sitesinde yayınlanarak kamuoyuna duyurulmaktadır.

 

 

Kanıtlar

http://imidb.giresun.edu.tr/#

7. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

1) Sonuç ve Değerlendirme
1.1-Güçlü Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler

Üstünlükler:

  1. Başkanlığımız bütçe kayıtlarının elektronik ortamda saklanması,
  2. Bağlı Müdürlüklerin bir arada olması,
  3. Daimi internet bağlantısının bulunması
  4. Başkanlığımıza bağlı Şube Müdürlüklerinde hiyerarşik yapının bulunması,
  5. Yeterli donanıma sahip olmamız, 
  6. Personelin bilgi düzeyinin yüksekliği,
  7. Çalışma ortamının uygunluğu (İç çalışma alanları) ,
  8. Çalışan memnuniyeti,
  9. İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı'nın diğer birim ve kurumlarla ilişkilerinin güçlü olması,
  10. Hizmet verilen müşterilerin memnuniyeti,
  11. Personelin değişime ve gelişime açık olması,
  12. Personelin iş disiplinine sahip olması.

Zayıflıklar:

  1. Personelin ilk kez Devlet Memurluğuna Daire Başkanlığımızda başlamış olması nedeniyle, tecrübe ve bilgi eksikliği.
  2. Bilgi teknolojilerinden yeterince yararlanılamaması,
  3. Başkanlığımızdan kapasitesinin üzerinde hizmet beklentisinin olması
  4. Personelin nakil yolu ile başka kurumlara geçmesi sonucunda yerine yeni eleman verilememesi.
  5. Daire Başkanlığımızda yeterli personel bulunmaması.

Değerlendirme:

  1. Başkanlığımızca kullanılan otomasyon sistemlerinin geliştirilmesinin sağlaması,
  2. Çağdaş, kendini yenileyebilen, yasal mevzuatı takip edip güncelleme yapabilen, kalifiye personel istihdamının sağlanması,
  3. Personelin iş motivasyonunu artırıcı kaynakların yaratılmasının sağlanması,
  4. Mevcut iş disiplini ve kurum kültürüne sahip olunmasının sağlanması ,